اولین وبینار ایکوم

وبینار موزه‌های دیجیتال

موزه‌های از جمله نمادهای هویت یک ملت هستند. موزه‌ها نه تنها در برگیرنده اشیاء باستانی بلکه نشانگر تاریخچه مردم یک کشور و فرهنگ آن هستند. در همین راستا در حوزه گردشگری توجه خاصی به موزه‌ها می‌گردد. با توجه به اهمیت این موضوع و جذابیت‌های موزه‌ها، همواره تلاش می‌گردد تا در طراحی فضا، نمایش اشیاء و تک تک موارد موجود در موزه‌ها خلاقیت‌هایی موثر صورت پذیرد.

با توجه به توسعه تکنولوژی در حوزه‌های گوناگون زندگی روزمره انسان‌ها، موزه‌ها نیز از این قاعده مستثنا نیستند. امروزه موزه‌ها در تمامی جهان تلاش می‌نمایند تا با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا ضمن ایجاد فضایی لذت‌بخش برای بازدیدکنندگان، ارائه‌ای موثر را برای مفاهیم مدنظر ایجاد نمایند. در سال ۲۰۲۰ با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا استفاده موثر از تکنولوژی برای موزه‌ها که حال با معضلی جدید روبرو بودند بسیار پر اهمیت‌تر گردید. این اهمیت به حدی بود که شعار سال ۲۰۲۱ ایکوم، کمیته ملی موزه‌ها، به این موضوع و تاثیر فضای دیجیتال بر روی موزه‌ها اختصاص یافت.

در جهت فرهنگ‌سازی هر چه بیشتر و انتقال دانش و اطلاعات مناسب در راستای همین شعار شرکت رازق، از شرکت‌های پیشرو در ارائه راهکارهای نوین در حوزه موزه‌ای، با همکاری ایکوم ایران، شرکت TLS و موزه ورزش مجموعه رویدادهایی را ایجاد نموده‌اند. وبینار رایگان موزه‌های دیجیتال اولین وبینار از این مجموعه رویدادها است که با سخنرانی دکتر میر سید احمد محیط طباطبایی در ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌گردد.

 

→ خواندن مطلب قبلی

آثار مرتبط با ورزش – موزه ملی ایران

خواندن مطلب بعدی ←

چهارمین وبینار ایکوم

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.